Alla inlägg under april 2009

Av Mia - 29 april 2009 17:51

Min lillasyster blir 34 år, ska dit och fika och lämna present såklart.


Grattis, grattis.

Även vår konung fyller år !

Av Mia - 29 april 2009 17:47

Jobbat som vanligt och fått mkt gjort.

Har nattgäst idag oxå, det kostar. Jag får nog dra det på hans lön !

Imorgon är det en ny dag... Kram till alla.

Av Mia - 28 april 2009 20:27

Ja nu har han kommit tebax, gud så roligt ! Nu blir det ngr lunch promenader igen. På förmiddagen så satt vi med vårdplanering, vi är duktiga vi. Sen på em har jag och Annette A varit till Marieberg med boende alltid lika uppskattat av dom som följer med dit. Fikade gjorde vi oxå, gott det blev kaffe med wienerbröd. På torsdag ska jag hem till min syster Malin som fyller år och äta mer mumsiga kakor och vad hon nu hittat på, Jag köpte present idag till henne, nu är hon nyfiken för hon brukar gå in och läsa här så jag kan inte avslöja ngt.


Har nattgäst ikväll av min kusin Johan, får snart ta betalt för husrum !! Haha kanske kan tjäna en hacka på det eftersom jag lagar mat oxå.



Av Mia - 27 april 2009 16:35

Allt har flytit på idag känns det som, jobbade till ett sen så dök jag in till kontoret i Örebro och hjälpte mannen lite. Solen skiner och det är allmänt trevligt, man skulle bara vara ledig så att man kunde pyssla ute lite i trädgården. Men det får väl bli till helgen är ju faktisk led ig fred, lörd, sönd lyxigt värre. Ha det gott i solen : )

Av Mia - 26 april 2009 13:20

Söndag och det är lite småtråkigt, vart tog solen vägen ??

Jag och mannen tog en sväng till Marieberg, köpte träolja till pooldäcket, så nu är det klart. Nu är det bara att invänta sol och mycket värme så att man kan bada och sen sola, grilla gott kött och dricka en massa vin till det el öl för alldel.


Igår så var jag , min mor & Folke på Folkethus för att se gycklaren, gjord av Mia Poppe, Nils Poppes dotter, handlade om hans liv inom teatern och allt han pyslade med. Synd att det var dåligt med folk när det annordnas sånt här som man tycker att folk skulle uppskatta.

Av Mia - 26 april 2009 09:15

Idag så fyller "ängeln" Jesper  2 år men tyvärr så lämnade han oss förra sommarn. Jesper var Cecilias son, så ja var (plastmormor) åt honom.

Av Mia - 24 april 2009 21:15

Ja då var det fredag och ledig helg. Har varit med min syster på Marieberg och handlat lite. Ikväll så blev det kyckling tortillas, mumsigt värre. Vi i familjen brukar ha det eller tacos på fredagar.. Man får inte hoppa över det. SSOOOLLENN har visat sig idag och så ska det tydligen vara över helgen. Imorgon blir det att grilla.Ska upp tidigt för att åka till Coop i Lillån, ska handla träolja och fixa pooldäcket.


Imorgon kväll ska jag, min mor och Folke gå på föreställning om Nils Poppe, jag vann biljett nu i veckan på Lindenytt, SKOJ.

Av Mia - 23 april 2009 16:42

Jaha en dag till på jobbet. Tagit en del blodprover idag, även på en svårstucken men ja fixade även det= Kul !

Kort dag idag och så blir det även i morgon = Skönt med helg och att det dessutom kommer att vara fint väder gör ju inte ledigheten sämre.

Nästa vecka jobbar jag bara Mån - Tors sen är man ledig igen lyckos mig. 30 april ska vi fira min lillasyster Malin som blir 34 år endast och sen blir det party igen haha.

Jag har även fått ringa till verkstaden i Örebro, min lilla Dodge Caliber är sjuk, dom skulle ha kvar den för att gå igenom ordentligt, dom trodde att det var ngt med katalysatorn och skulle jag då köra med den tills den rasa e inge bra. Har fått tag i en liten ful bil på OkQ8, ska väl gå tills jag får tillbaka min fina bil.Ha det gott i solen hörs senare !!

Ovido - Quiz & Flashcards