Alla inlägg under december 2008

Av Mia - 14 december 2008 18:05

Igår kväll var det väldigt trevligt och alla verkade nöjda. Blev inte ens sent som det brukar kunna bli. När min vännina Bibbi skulle hem ville hon låna med min blus, så det var bara att ta av den o sen på med en annan. Bibbi glöm inte lämna tillbaka den!!!


Vi har oxå nu på sen em varit och kollat på Bergslagens lucia på Svalbo nere hos Moa och hennes familj, lika trevligt och gott som vanligt. Hej hej !

Av Mia - 13 december 2008 11:43

Vi var en sväng in till stan för att handla det sista till kvällens julbord vi skulle ha.

När vi nästan var hemma så sa vi att vi skulle stanna till vid cafet hemma och ta en fika, sagt o gjort. Träffade på Lennart som plogade å bad honom komma med, vi åt en julsmörgås o kaffe. Det var riktigt mysigt, precis som förr i cafet. Nu när det startat i en ny regi av en kvinna som haft Lilla Annas Bageri. Hon heter Anna-Lena. Medans vi satt där som kom även Uffe och sen Lars, Petra som oxå är våra grannar. TREVLIGT!!

Nu ska jag städa undan lite och pyssla.

Av Mia - 13 december 2008 11:40

Vaknade kl 06.30 och släppte ut Pongo & Selma som sen fick mat. Satte på kaffe och väntade på att Lucia skulle börja på tv:n. Mysigt att det var snö ute oxå. Dom sände lucia från Malmö, väldigt vackert var det.

Av Mia - 12 december 2008 20:45

Har hållt på i kväll med att förbereda inför imorgon Några vänner & killarna som jobbar åt oss kommer o ska äta julmat.

  • Prinskorv
  • Janssons
  • Revbensspjäll
  • Köttbullar
  • Julskinka
  • Kalvsylta
  • Rödbetssallad
  • Sill
  • Ägghalvor
  • Potatis
  • Mias goda chokladknäck
  • Glögg

Detta kommer det att bjudas på hoppas att det kommer att smaka....

Av Mia - 11 december 2008 17:00

Igår gick det som sagt som en dans I hallsberg med lucia och som jag sa igår blev det mkt uppskattat för våra boende att komma ut lite.


Allt har gått så himla bra idag på jobbet med mina underbara arbetskamrater Carro & Zandra, man behöver aldrig ha tråkigt.


På em så skulle dom fortsätta med julgodis, jag gick hem kl 13.15 som jag brukar på torsdagar.

Imorgon Fredag är jag ledig, hoppas på att få en sovmorgon.

Av Mia - 10 december 2008 16:39

Hem och vänder. Ska åka med ngr boende yill Hallsberg på dans och lucia uppträdande, vilket är mkt uppskattat.

Ha det gott !!

Av Mia - 7 december 2008 17:59

Som jag berättade tidigare idag så var vi på Marieberg. Skulle kolla in ngr fina tröjor på Kapp Ahl, dom jag skulle vilja haft som jag sett i reklamen var inte alls som jag tänkt mig. Men det blev 2 i allafall. En röd blus och en stickad grå kofta.

Av Mia - 7 december 2008 17:57

Väntar att mina 2 kära ska komma hem från Thailand. Nicklas & Jesse har ju som sagt varit där, dom väntas komma hem i natt.

VÄLKOMNA HEM ! !

Ovido - Quiz & Flashcards