Alla inlägg under december 2008

Av Mia - 7 december 2008 15:25

Markoolio var där och jag tog ngr bilder och sedan så köpte vi en cd som han signerade och sen ville Clara att jag skulle ta ett kort med mobilen vilket jag gjorde, trodde jag el oxå hittar jag inte det i mobilen får be min son senare han kanske vet vart man letar. En himla stor besvikelse men men vi sog honom o han krmamde Clara

Av Mia - 6 december 2008 18:01

Var på em till Lindetraktens julmarknad med min systerdotter Clara, hon ville rida ponny och jag hade lova henne sen länge att hon skulle få rida. Idag blev det äntligen av, hela ungen sken som en sol i regnvädret.

Av Mia - 6 december 2008 10:49

Igår var det trevligt, vi provsmakade Lucia chokladglögg och den var verkligen en njutning för den som älskar glögg.

Läste att förra året tog den slut på hyllorna, men än så länge finns den på bolaget.

Efter glöggen så åkte vi ner till Folkan 13# där det bjuds på tacosbuffe vilket är mig väldigt passande för att i våran familj så det tacos som gäller på fredagar, men nu sä är mannen+sonen i Thailand och övriga barnaskaran ute på annat håll.

Tur att man har arbetskompisar som man kan haka på.

Väldigt stort och fint, massor av grönsaker och så köttfärs med härliga såser, varmt var det oxå rök hela tiden från bläcken och det verkade inte som att maten tog slut heller.


Väldigt trevligt, bra jobbat:)

Sponsor den här kvällen var Hon & Han

Av Mia - 5 december 2008 16:28

Samling i kväll kl 18.30 på Folkan, vi ses väl där ??

 Innan ska jag o Marie prova glöggen Lucia med choklad smak, hoppas den är god!?!?

Imorgon så skriver jag och berättar va trevligt vi hade.

Av Mia - 3 december 2008 19:11

Den här veckan har nästan varit som dom andra, förutom att jag & Marie har inhandlat blommor för att dels göra julgrupper och sedan skall det bytas ut på rummen hos dom boende så att det blir fint. Det gick åt en halvdag för att handla allt.

Julgrupperna blev alldeles förtjusande om jag får säga det själv, kul att fixa lite.


Annars går dagarna i raskt takt, mannen & sonen har nu varit i Thailand 13 dagar , så snart kommer dom hem solbrända och fina, kanske nästan som pepparkaksgubbar.


På fredag tänlte vi gå ut ett gäng från jobbet, hoppas att det blir ngr som hakar på. // Kram kram i vintermörkret.

Ovido - Quiz & Flashcards