Alla inlägg under maj 2009

Av Mia - 13 maj 2009 10:25

Har gjort ett kollage från bilder Lill tagit. Vi hoppas på lite mer bilder från Zandra och Anette A

Av Mia - 12 maj 2009 20:23

Cecilia har kommit  för att sova över, vi får se hur länge hon stannar innan hennes mamma ringer och kollar och C tröttnar och åker hem bara för Lotta inte kan vara själv hemma.


Att man som förälder orkar hålla på så mot sina barn. Man måste för 17 låta dom vara ibland. Men, men dessa barn kommer aldrig att klara sig själva.


Hon är dessutom gravid igen, konstigt att mamma inte kan gå in och tala om att det kanske är dags att skaffa jobb och ordna upp allt innan man skaffar barn igen så snart efter att de första barnet dog.


Jag vet att jag inte är hennes mamma, men det är alltid till mig hon kommer när det väl gäller.

Om jag bara kunde vrida tiden bakåt !!

Av Mia - 12 maj 2009 17:01

Då var det redan tisdag. Igår så arbeta jag från kl 06.50 till 21.15, jag har 2 stackars arbetskamrater som är sjukskrivna den ena har fått en crosscykel på fingret så nageln slets bort och den andra har ont i kroppen och sina knän. Hoppas på att dom kommer igen snart !

Imorse var jag lite trött, höll fakstiskt på att försova mig, vilket var länge, länge sen det hände. Kunde inte lägga mig direkt efter jobbet igår kväll utan var tvungen att sitta vid datorn och kolla in FB =Facebook.


På fredag så ska vi ut med Anette E som fyllt 40, vi går till Folkan 13# på after work, vi brukar ha tokroligt när vi träffas alla och går ut, det ser vi framemot, dessvärrre blir det ingen Danmarksrea av till kompisen som fyller 50. Det får bli en annangång. Sorry!

Av Mia - 10 maj 2009 18:13

Min moster Eva har 2 barn, Johan & Petra.

Morbror Gunnar oxå 2 st, Katarina & Krister. Katarina har även sonen Felix.

Morbror Leif har 3 barn. Sonny, Partik & Pernilla. Sonny har en son och Pernilla en dotter.

Av Mia - 10 maj 2009 15:36

Jag håller på att få krupp gällande e-post adressen som f-n inte vill funka, har suttit med telia och då hjälpte han mig så att det funkade men så plötsligt så , nejdå krångel igen och jag har inte gjort ngr ändringar sen jag pratade med supporten.

Av Mia - 10 maj 2009 14:18

Blev hämtad av mannen i lindesberg efter att jag kommit hem från personalresa vi hade till Tallin. DEn var trevligt som sjutton.

När vi skulle gå ombord och till våra hytter så hade knappt ngn rätt kompis att sova med, men det ordnade sig efter mkt om och men. Vi samlades sedan för i Zandras & Marias hytt för lite förfest och sminkning, det e Zandras avd och hon gör det så bra.


 Det blev Buffe på dit vägen, maten var god men jag tror att personalen hade bråttom att ta bort. Kvällen i karaokebaren och sen vidare till discot. Sängdags vid 02.00 Jag hade ställt kl på 07.00 svensk tid för att vi skulle äta frukost men den hade då hoppat fram lite av inställningarna på telefon. När vi var iordning för att gå till frukosten så väckte vi Maria & Zandra och frågade om dom skulle bli med, då blev jag idiot förklarad för kl var bara halv 7 haha. Men jag & Susanne gick för att äta ändå.


Avstigning i Tallin med inköp av diverse spritdrycker blev det och sen en undtur med bussen. Som vanligt så satte vi oss senare vid torget i strålande sol och åt vid Mollys och intog goda drycker. Bussen till terminalen gick sen 15.15

Kl 16.30 så samlade vi oss för att lyssna på Patrik om AdHd med autsim spektrum. Ojoj vilket liv det var från de andra lokalen och sen motorerna. Vi fick avbryta för att fika och sen fick vi göra det bästa av det, slut vid 19.00

Kl 20.00 mat vid ala carten, det var väldigt gott som serverades där, personalen missade dock kaffe med likör.


Karoke igen där Krister (Målaren) och Tomas (Bussmannen) sjöng för fullt.

Disco till kl 01.00 sen sängen.


Som sagt det hände mkt i helgen. Jag och mannen + Cecilia var ute på crusingen hade lånat Folkes Packard som vi åkte i ngr vänder, blev ståendes så att vi fick putta bort den för att sedan kunna åka igen, problem med elen. Stefan var ute med Folkes Desoto, även den stog stilla efter att den kokat, så där vart det till att putta till samma plats vi hade stått med Packarden för att fylla på vatten och låta den svalna. Sen kördes den till Gusselby, men vi åkte vidare.

Av Mia - 7 maj 2009 08:23

Inte vilken torsdag som helst, UTAN torsdagen vi ska på Personal RESA till TALLIN.


Tänker på er som inte förljer med SYND !!

På Lördag när man kommer hem så hoppas man på fortsatt fint väder eftersom det är cruising i stan, kul att det händer ngt.

Sen helgen därpå ska jag o mannen till danmark.

21/5 är det drakfest i Svalbo med grillning.

27/5 mannens födelsedag han blir 45 År.

29/5 min födelsedag endast 38 År, tänka sig. haha.

5/6 Grillkväll hos GUN det ser vi framemot, gör mkt vitlökssås, du vet din goda. Jag köper med vin till dig från Tallin bag in box.

Nu kommer jag inte att skriva förens på lördag// Hade gott alla vära & kära !

Av Mia - 6 maj 2009 12:46

Sitter på min lunchrast och skriver, ikväll så är det dans på Volvogården. Vi som arbetar inom psykiatrin ser till att annordna danser så att man får komma ut och träffas och lyssna på musik, dansa el bara fika. Det är verkligen uppskattat. Dagen idag blir lång 06.50 - 22.00 sen så stupar man i säng, imorgon är det personal resa till Tallin. KUL KUL KUL ! ! !

Ovido - Quiz & Flashcards